InstaMe

Sunday, January 31, 2010

Dua Bulan

Dah dua bulan rupanya....
Pantas sungguh masa berlalu....





Ramai jugak yang kecik hati bila tak diberitahu tentang pernikahan kami....
Tapi...Bukannya kami tak mao bagi tao....
Dah diberitahu kan, yang dijemput dan dimaklumkan adalah saudara dan rakan terdekat sahaja....
Maknanya, jika tak diberitahu....
Paham2 sendiri ja la ye...

Dalam hidup ini...
Ada banyak jenis kawan...
Ada yang kawan bila senang...
Ada yang kawan bila berkepentingan....
Ada yang nak ambik kesempatan semata-mata...

Bagi saya....
Kawan saya adalah orang yang sentiasa bersama saya...
Ketika susah atao senang...
Yang selalu bergaduh dan berkecil hati...
Tapi akhirnya boleh melupakan sengketa dan kembali bersama...

Jika hanya datang sekali sekala...
Dan hanya untuk meminta pertolongan...
Jika membantu saya hanya untuk kepentingan mereka...
Itu bukan kawan bagi saya...
Mungkin hanyalah kenalan...
Atao pun parasit yang hanya singgah untuk mengaut keuntungan...

Jadi...
Kawan jenis apakah anda...?

Renung-renungkan...
Dan selamat beramal...
:D

No comments: