InstaMe

Tuesday, August 3, 2010

Review: 3 in 1 Relic® Capri Floral Checkbook Wallet/Wristlet/Clutch

Alhamdulillah,
Akhirnya sampai jugak barang idaman saya ni...
Huhuhu...

Wallet/Wristlet/Clutch..?

Lama jugak la tunggu...
Bukan tunggu barang sampai...
Tapi tunggu barang ni ada...
Saya memang dah lama cari wallet yang macam ni...
Tapi bila dah jumpak selalunya dah abeh stok atao dah ada orang book....
Akhirnya, bila saya ternampak ja kat blog ni, saya terus rembat...
Siap jadi orang first lagi...

Bukan apa saya nak wallet macam ni...
Sebab saya sangat kecewa...
Kecewa dengan sistem yang ntah apa2 kat sini...
Bayangkanlah bila saya bawak handbag ADIDAS, ataopun Green Bag Body Shop saya tu,

Makcik guard tu bleh suruh saya simpan kat tempat barang...
Adoi, memang la tension....
Alasan dia sebab beg saya besaq sangat...
Ada gak sekali saya melawan, kenapa makcik2 kat dalam tu bawak beg besaq selamber ja...?
Ada gak sekali saya memang tak tahan, saya cakap...

"Takpalah makcik, saya tak jadi masuk la..."

Memang la tekanan...
Saya memang suka bawak beg yang besaq2 ni...
Bukan apa, senang...
Boleh masuk semua barang dalam tu...
Dan yang paling penting, boleh masuk kain telekung sekali...

Tapi kalo dah setiap kali pegi Mydin saya kena letak beg tu kat tempat barang...
Then kena usung henfon, kunci keta, dan purse dengan tangan...
Buat apa saya bawak beg besaq2 tu kalao last2 kena pegang smua barang...?
Yang paling saya marah bila tengok makcik2 lain yang begnya lagi besaq dari saya...
Selamber ja jalan2 kat dalam tu...
Kenapa tak suruh makcik2 tu simpan beg diaorang sekali...?

Itu satu hal la...
Kalao nak kata sebab takut kes kecurian, apa gunanya sensor dengan guard bangla yang dok cop resit kita setiap kali keluaq...?
Itu satu lagi saya tak paham...
(OK, dah, bebel lebih2 plak...)

Jadi, sebagai penyelesaian kepada masalah saya, maka saya kenalah cari handbag lebih kecik...
Ataopun beli ja wallet seperti ini...

Berbalik kepada wallet baru ni....
Tao kenapa saya suka sangat...?
Sebabnya dia ada banyak compartment...

Dah siap isi semua..orang kedah kata cewi...

So, lebih banyak barang yang boleh diisi...
Slot untuk kad dia pun banyak...


Slot kad...

Yang bestnya, wallet ni ada 2 compartment yang berzip....
Jadi 1 boleh simpan syling, dan 1 lagi boleh buat simpan barang lain...
Dan compartment berzip yang di bahagian luaq ni pun muat untuk isi henfon saya...

Henfonku di dalam wallet...tak payah susah2 nak pegang...

Wallet ni jugak ada 2 jenis tali yang boleh di detach bila2 masa...
Kalo rasa malas nak sangkut kat tangan, boleh la pasang tali untuk wat dia jadi panjang, bleh gak pakai ala2 'crossbody'...
Yang penting, tak payah pegang @ kepit kat ketiak...


Sebab tu la dia dipanggil 3 in 1...

Jadi, kalo anda2 di luar sana mempunyai masalah yang sama dengan saya....
Bolehlah dapatkan wallet seperti ini di:

Secret Bargains

Sementara stok masih ada ye!
Tuan punya blog ni pun best...
Macam2 barang best yang ada kat sini...
Banyak jugak barang yang saya dari blog ni...
Servisnya jugak sangat bagus.... :)




****************************
Makanya, saya tak perlulah nak bertekak dengan makcik guard tu lagi...
Sebab lepas ni kalo nak p Mydin, saya just bawak wallet ni ja...

Handbag saya bolehlah tinggai di rumah...
Buat hiasan....

Ye tak makcik...?
(Sian makcik ye...makcik hanya menjalankan tugas...)

1 comment:

Anonymous said...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.