InstaMe

Friday, January 21, 2011

main air...

Salam semua,

Selamat pagi...
Sekarang dah pukul 2 pagi la...
Tapi mata masih tak boleh nak lelap...
Memang semenjak tao yang Habi akan daftar diri pada 24 nanti saya agak susah tidoq malam...
Banyak sangat benda yang nak difikirkan kot...

Semalam kami selamat sampai ke Kedah pukul 1.00 pagi...
Penaat sangat...
Lepas kemas2 rumah, terus bertolak balik...
Terima kasih kepada semua yang sudi membantu kami dari proses packing barang sampailah angkut barang naik atas lori...
Kalao angpa semua takdak, lembik la kami berdua nak uruskan semuanya...

La ni umah kat Kedah pulak la yang semak...
Nak jalan pun susah...
Kat ruang tamu ni dipenuhi dengan barang2 kami ja...
Tak tao la bila baru nak abeh kemas...
Esok dah nak bertolak ke JB...

Macam tak percaya pulak 2 3 hari lepas kami masih bermain2 dengan kawan2 kat Ganu...
Tiba2 hari ni kami dah ada kat Kedah...
Esok ke Johor...
Dan selepas tu tinggallah Habi sorang2 kat Johor...
Dan saya sorang2 kat Kedah...

Bila difikirkan balik, sememangnya apa Tuhan dah tetapkan untuk kami adalah yang terbaik...
Kalaolah saya dapat kerja WWF kat Ganu hari tu, tak pasai2 saya kena tinggai sorang2 kat sana...
Jauh dari suami dan famili...
Nasib baiklah ada ramai rakan2 di sana...
Tapi depa pun ada hidup masing2...
Kiranya inilah hikmahnya knapa saya tak dapat kerja tu...
Bila dok kat umah ni, at least apa2 jadi, mama dan abah ada bersama...

Sedih rasanya tinggalkan bumi saya mencari ilmu tu...
Mungkin sebab ramai kawan2 kat sana, jadi hati kami berat nak tinggalkan depa semua yang dah macam adik beradik...
Tapi nak buat macam mana kan, ini dah tertulis...
Kita harus terima dengan redha...
Mungkin rezeki kami bukan di sana...

Hari terakhir sebelum berangkat pulang, kami ke tempat kegemaran untuk melepaskan gian...
Lepas ni agak susah nak buat macam ni lagi...
Sebab dah takdak geng yang sekepala macam tu...
Jadi, layan ja la gambaq2 kanak2 Ribena ni...

Gambaq yang paling saya suka...

Ni 1 lagi...Namanya gaya mencium lantai kolam renang...

Cubaan pertama...ala, sorang terkeluaq frame...

Cubaan kedua, berlaku adegan Habi disiku Apak yang gila kuasa...Haha...

Cubaan ketiga...Ala, 2 orang dah naik awai plak...

Akhirnya...berjaya dapat semua orang di bawah ayaq...

Sambil berenang pun nak sengih...dasar gila kamera...haha...

Mesti rindu saat2 ni nanti...


Itulah dia...
Semua memang kaki main ayaq...
Bertuah bila dapat kawan2 yang berkongsi minat yang sama kan...?
Bila lagi boleh macam ni...?
Huhuhu....
Entahlah...

2 comments:

znur said...

Assalamualaikum..

Ude, sori xdpt jumpa korg b4 korg pindah...Hope dpt jumpa di Aloq Staq nnt...Wlupn kita kenal xlama, tapi rs mcm dh lama berkawan dgn korg brdua.Lps ni sure akan rindu dgn air tgn Ude...Take care..

Nurul said...

waalaikumussalam...

Oh, tak pa...
InsyaAllah kita jumpak lagi nanti.. :)
Tima kasih sebab sudi jadi kawan kami selama kami kat sana...
Gud luck..! :D
Take care jgak.. :)