InstaMe

Monday, June 10, 2013

dah lepas...yeay...!

Salam semua,

Apa khabar anda2 semua...?

Hehehe...dh seminggu lepas kenduri baru la rasa rajin nak mengupdate...
Tp sebenaqnya baru la rasa rajin nak buat apa2...
Hehehe...seminggu lepas memang tak buat apa2 pun...
Berehat sepuas-puasnya saja...
Ya la, dah lebih setengah tahun menumpukan masa dan tenaga untuk majlis ni...
Memang rasa lega tak terkira la bila semua dah selamat...
Oh ya,
Lupa plak...

"Selamat pengantin baru untuk Angah dan Syimi...
Semoga berbahagia hingga ke Jannah...
Amin..."


OK, berbalik kepada DIY kita kali ni...
Untuk majlis Angah, segala persiapan memang dirancang lebih awal...
Sebab saya kali ni memang takdak keja kan...
So, memang tumpu 100% la terhadap persiapan majlis...
Hihihi...

Seriously, jadi suri rumah ni mmg sgt2 challenging...
Tapi puas hati la sebab semua benda boleh dibuat sendiri...
Yang paling membahagiakan adalah melihat anak membesar di depan mata sendiri...
Tapi mungkin jugak saya akan mula bekerja dalam masa terdekat...
Siapa tahu kan..?

Jadi, sementara ada masa untuk menabur bakti kepada ibu bapa dan keluarga ni, baik saya lakukan sehabis baik...
Hehehe...

Kali ni saya buatkan kad sendiri jugak untuk Angah...
Ala, boleh dikatakan semenjak berada di rumah sepanjang masa ni, segala kad undangan memang saya sendiri yang akan buat...
Yang penting, masih lagi menggunakan recycle kraft paper...
Daripada proses design sampai la printing, memang semua buat sendiri...
Puas hati sebab semua akan mengikut kehendak kita...

Kali ni tema kami taklah strictly kepada 1 kaler saja...
Tetapi lebih kepada kombinasi warna manik2 yang ada di baju pengantin Angah...
Jadi lebih bebas untuk bereksperimentasi...
Saya gunakan tema khat untuk majlis ini...
Saya tempah tulisan khat kufi nama pengantin dan gunakan untuk kesemua bahan yang membabitkan printing...
Dan Angah pulak request untuk masukkan sekali bunga sakura dalam temanya...
Jadi hasilnya memang menjadi jugak kombinasi kedua2 tema ni...

Untuk goodie bags pulak seperti biasa, kami masih mengekalkan tema recycle paper dgn penggunaan brown paper bag...
Untuk beg ni, saya gunakan teknik stamping untuk logo...
Untuk thank you tag plak saya gunakan stiker...
Lebih praktikal sebab tak payah nak guna riben atao tali...
Just lekatkan saja stiker bila semua door gifts dah diisi...

Untuk botol ayaq mineral plak saya gunakan logo yang sama...
Dan print atas glossy paper sebab tahan...
If kena ayaq pun tak rosak...
So memang sgt sesuai la dgn ayaq mineral kn...

Rasanya setakat ini dulu kot sebagai intro bagi majlis Angah...
Lepas ni kita buat review hantaran, pelamin, dan kek plak ye...
Jom layan gambaq dulu la...

 Kad yang kaler hijao tu saya terbeli sebab tertarik dgn warnanya...tak masuk kaler tema pun takpa la..hehehe...

 Ini gunakan kraft paper 350 gsm...Blakangnya ada invitation form dan peta dari kraft paper biasa...

 Thank You tags untuk bag hitam...iaitu untuk vip...
Ada lagi kaler purple untuk tetamu...
Dan hijao untuk vvip dan rombongan...
Untuk kanak2 pulak warna oren nak coklat...
Senang nak camkan yang mana satu...

 Rubber stamp saya tempah khas...kali ini try gunakan ink pad versacraft...
Tapi tak cukup jugak sebab smua skali goodie bags menjangkau 2000...
Jadi yang selebihnya saya gunakan pigment ink pad dan ink pad biasa..

 Label untuk botol air mineral...

 Ini untuk tetamu general...

 Untuk rombongan dan kawan2 terdekat pengantin...

 Untuk penduduk taman dan rakan2 terdekat jugak...

 proses meng 'stamp'

 owh... ini boleh dibuat dalam entri lain...hehehe...


OK, sekian saja untuk kali ini...
Jumpak lagi di entri seterusnya.. :D

Daa~
 

No comments: