InstaMe

Thursday, June 13, 2013

Sepanjang 'hiatus' dari belog saya...

Salam semua,

Hmmm...Laju plak kali ni saya update entri2 terbaru kan..?
Bukan apa, rasanya hidup saya dah semakin teratur sekarang...
Dengan berakhirnya majlis kenduri adik kedua ni, saya agak lapang sementara menunggu bulan puasa nanti...
Jadi, memang sesuai la masa ini saya gunakan untuk meng update apa yang patut kan..?

Bulan puasa nanti saya akan sibuk dengan tempahan kuih raya dan 'Projek biskut'..
Maklumlah tahun lepas saya xdapat ambik tempahan sebab dah sarat sangat...
Jadi tahun ni memang tak boleh la nak hampakan pelanggan setia kan..?
(Hahaa...Yo la tu.. :P)

Dan satu lagi...
Haa...Apa itu 'Projek Biskut'...?
Nanti saya akan umumkan di sini... :D

Sebenaqnya sepanjang kehilangan saya di alam siber ni bukanlah bermakna saya dah tak berminat nak berbelog...
Atao pun dah tak berminat dalam dunia masakan dan kraf ni...
Cuma saya tak ada masa dan semangat...
Memandangkan Incik Bijik Remia saya dah musnah....
Salah saya jugak sebab tumpahkan toner ke atas beliao...
Huhuhu...sedih plak bla memikirkan segala yang ada di dalam laptop kesayangan saya...
Terutamanya gambaq2 masakan dan hasil kerjatangan saya...

Kalao anda perasan gambaq2 yang saya letak kat sini semua pun xdak watermark...
Sebenaqnya kebanyakan gambaq tu dari Instagram saya...
Memang saya tak dak langsung back up gambaq dalam laptop tu kat tempat lain...
Oh, sedih bila memikirkan perkara ni...
Dah la...xmao cakap lagi...

Buat masa ni jom la kita tengok apa hasil tangan saya selama tengah berhibernasi dulu...
Hihii...

Ombre cake ni adalah kek birthday Mama untuk taun ni...
Kek paling tinggi yang penah saya buat...



Ini jugak kek paling penting untuk taun ni...
Kek pengantin Angah...
Saya buat red velvet dengan cream cheese topping...
Kemudian sudahkan dengan chocolate ganache untuk efek meleleh2 tu... :p


Ini pula rainbow cake untuk kawan sekolah saya...


First time saya buat Mille crepe ni...
Memang sedap...
Tapi memang memerlukan kesabaran untuk buat dan susun semua crepe tu satu persatu...


Ini pulak kek blueberry dengan topping whipped cream untuk cekgu sekolah Mr. Hubby...


Red velvet dengan cream cheese topping jugak untuk cekgu sekolah Mr. Hubby...


Ini red velvet lagi, dengan topping yang sama untuk kawan sekolah saya dulu...


First time jugak buat snow cheesecake ni...


Ini pun first time jugak buat Chocolate Indulgence ni...
Memang mencabar btoi la buatnya...
Tapi dah siap dapat tempahan dah..
Kiranya menjadi la percubaan saya tu... :D


Ini pulak kek birthday Bedat taun lepas..
Share sekali dengan Farhana atao nama glamernya Cik Perez...


Hokkaido cake...


Ni yang terbaru...
Red Velvet untuk kek birthday kawan lama...
Hehe...siap plan surprise party lagi dengan Mama beliao...



Ni sebahagian saja aktiviti baking saya...
Tempahan yang biasa takkan nak upload jugak kan...
Ni untuk yang special2 ja la..
Kang letak semua org cakap blagak plak.. :p
Bosan plak asyik tengok benda yang sama ja kan...?

Masakan lain pun banyak jugak saya nak letak..
Resipi pun dah banyak...
Tapi dok draft saja ja...
Tak publish2 lagi pon...huhu...
Nanti la...
Satu2 buat...

Ok la,
Setakat ni dulu la ye...


Daa....~

No comments: