InstaMe

Saturday, February 6, 2010

Hepi besdey to me

26

Umur saya sekarang...
Ia sepatutnya diraikan dengan gembira...
Kerana tahun ini saya meraikan hari lahir pertama sebagai isteri...

Namun,
2 hari sebelum tarikh itu, saya kehilangan sesuatu...
Sesuatu yang amat saya sayangi...
Sesuatu yang telah menjadi sebahagian dari hidup saya...

Mujurlah Habi sentiasa ada di sisi....
Melayan saya menangis, meratap...Malah meraung...
Mengenangkan kehilangan permata hati kami...
Walaupun ia hanya seekor kucing...
Kasih sayang kami terhadapnya bagaikan tiada penghujung...

Apa kan daya...
Mimpi saya pada malam sebelum kehilangannya menjadi kenyataan...
Saya telah berusaha sedaya upaya untuk menghalangnya keluar...
Tapi apa kan daya, siapa saya untuk menghalang kuasa Yang Maha Esa...
Andainya ditakdirkan jodoh saya dan Suri hanya setakat ini....
Saya redha...

Cuma...
Beratnya rasa hati ini untuk mengharungi kehidupan tanpa Suri...
Setiap pagi, terasa pedih apabila membuka mata tanpanya di sisi...
Saya berharap saya akan tabah menghadapi dugaan-Nya...
Dengan semangat dan sokongan dari Habi tercinta....

Tersentuh hati apabila melihat Habi bersusah payah....
Memasakkan kek untuk hari lahir saya....
Menemani saya setiap saat...
Menahan tangisan saya...
Mengimamkan saya bersolat hajat untuk Suri....
Membantu saya mencari Suri di segenap pelusuk taman....

Ketika ini saya tahu...
Bahawa sememangnya Allah telah menetapkan yang terbaik di sisi saya....
Sebenarnya, bukan hadiah darinya yang amat bermakna untuk saya pada tahun ini...
Tetapi dirinya - Suami saya adalah hadiah terbaik untuk saya....
Allah telah mengutuskannya untuk bersama dengan saya....
Hanya Habi yang memahami saya...
Biarlah orang kata saya mengada-ngada...
Meratapi pemergian seekor kucing....
Hanya Habi saja yang tahu...
Bagaimana perasaan saya terhadap Suri....

Begitu juga dengan ahli keluarga saya yang lain...
Setiap hari bertanyakan tentang Suri...
Mereka banyak memberi dorongan...
Walaupun pada ketika ini merka tidak berada di sisi saya...
Dan mereka juga percaya...
Bahawa Suri saya akan pulang...

Di dalam kesedihan ini baru saya mengerti...
Betapa besarnya kasih sayang mereka terhadap saya...
Untuk suami saya yang tercinta....
Terima kasih atas segalanya...
I love U soooooo much....

Inilah gambar kek yang dimasak Habi semalam...

Marble Cheese Cake
...

Walao pun rupanya begitu...
Rasanya amat sedap...



Inilah hadiah dari Habi tahun ni....
Bersusah payah dia meminta Ijat membawa pulang dari Perancis...




Terima kasih...
Saya amat bersyukur dengan segala kurniaan-Nya...

No comments: