InstaMe

Saturday, July 31, 2010

Operasi rumah...

Hujung minggu datang lagi...
Apa lagi nak buat...?
Kemas rumah la...
Tapi tu pun ada banyak lagi tak siap...

Ini ja yang sempat dibuat...
Minggu depan sambung lagi...
Huhu...

Ini gambaq ruang tamu yang terbaru...

Canvas yang dah digantung...tapi rasa macam nak tukar tempat plak...coz macam tak sesuai...

The other side of our living room...


Bilik pun dah complete...
Hampir setaun gak saya mencari katil yang sesuai...
Akhirnya dapat...
Tapi last2 kepala katil tu saya simpan dalam stor je...
Jenuh gak nak ceraikan kepala katil dari katil tu....
Sebab saya lebih suka katil tanpa kepala katil...
Nampak lagi unik kot...

Untuk bagi nampak lagi luas bilik ni, kami dah alihkan kebanyakan baju2 ke bilik kedua...
Kiranya bilik kedua tu nanti akan jadi bilik baju dan juga bilik tetamu...
Bilik ketiga pulak dijadikan stor...
Tapi saya agak tekanan jugak la dengan stor kami tu...
Sebabnya 70% daripada barang kat dalam tu bukan barang kami pun...
Bila la tuan barang2 tu nak mai ambik balik...?
Tak larat la asyik nak kena kemas...

Bilik...dah siap sepenuhnya...


Inilah projek DIY yang saya nak tunjuk tu...
Tapi still tak jumpak lagi pulak kainnya yang dah siap sulam...



Buat masa ni bantal2 semua tu dok atas lantai lagi...
Sebab saya masih belum jumpak sofa yang berkenan di hati...
Ada la sebijik tu yang saya suka...
Tapi kat IKEA la plak kan..
Boleh beli online tak agak2...?

Tempat simpan barang2 memasak ala2 pakcik Micheal Smith masih lagi dalam proses...
Habi kata dinding rumah kami tu agak keras...
Susah dia nak drill...
Jadi, kenalah tunggu kan...
Nak harap saya drill, sampai taun depan pun tak siap lah nampak gayanya....

Dah penat2 kemas...
Habi pulak masakkan ni...


Bubur kacang campur durian...


Sodappp....
Hehe...




*************************
Ni la baru hujung minggu betul2 kami kat rumah....
Selalunya ada ja program...

No comments: