InstaMe

Monday, September 6, 2010

Buka apa...?

Lokasi: Taman Pertama
Situasi: Menonton TV tanpa Astro sebab dah kena potong
Mood: Ceria

Di suatu tengah hari semasa berkumpul beramai2...
Anak2 Cikgu R berebut2 meminta ibu mereka memasak juadah berbuka puasa...
Masing2 mahu berbuka dengan makanan kegemaran sendiri...
Maka, si no. 1 mendapat idea...

"Apa kata kita wat jadual...kna ikut turn la nak makan apa pun...smua pun nak makan gak.."

Beliao pun megarahkan Si No. 7 mengambil kertas dan pen...
Lalu berkata kepada No. 2, 3, 5, 6, dan 7...

"Sapa nak makan apa2, tulis kat sini...kita ikut turn aa...ambik no.giliran..."

Masing2 berebut untuk menulis sesuatu di atas kertas tersebut...
Maka terhasillah ini:



Dilekatkan di atas peti sejuk...
Tiba2 Si No. 1 baru perasan....

"Wei, bukan hari Jumaat dah raya ka...?"

Si No. 5 menjawab:

"Ya la, tapi betoi la orang tulih tu...raya kedua kita makan lemang pulut hitam..."

Si No. 1 membalas:

"Abeh tu, takkan raya pertama kita makan roti canai, roti jala, ngan peknga ja...?"

Si No. 5 pula berkata:

"Yala...pelik pulak..."

Menantu No.1 menyampuk...

"Ala, bawak ke depan la...hari selasa kan makan laksa ja..."

Si No. 1 dan No. 5 pun berkata:

"Bijak jugak...boleh lah kita buat roti smua tu esok..."


Haish....
Rasa macam tak cukup ja 5 hari bukak posa kat umah...

3 comments:

Nur Misnan said...

salam..
lama tak makan pulut hitam ketupat..
betul ke aku sebut??

selamat hari raya dan maaf zahir batin.. hati2 memandu ketika pulang ke kampung.. jgn lupa baca doa ya seblm memulakan prjalanan..

Nurul said...

Salam...
ketupat pulut hitam la.. :D

slamat hari raya jugak...
maaf zahir batin...
terima kasih.. :)

Nurul said...
This comment has been removed by the author.