InstaMe

Wednesday, September 1, 2010

Takdak Tajuk..

Perhatian:
Ini adalah monolog dalaman....
Jadi, ganti nama diri 'aku' digunakan...
Jangan terasa plak ye...


Hari ni hari Khamis...
2 hari lagi nak balik Kedah...
Lagi beberapa hari ja nak raya...
Raya pertama aku dan habi sebagai suami isteri...

Taun ni raya di Kedah...
Sebab aku yang mintak...
Ya la, walaopun ada orang kata aku ni kering, xdak perasaan, dingin...
Tapi depa lupa kot...
Aku ni anak orang...

Anak mak bapak aku...
Aku tak pernah jauh dari mak bapak aku...
Paling jauh aku p pun kat Ganu ni la..
Tu pun 2 3 minggu sekali aku balik...
Sebab aku rindu...
Aku tak besa bila tak dengaq suara depa...
Tak besa bila tak dengaq mama membebel @ marah2 bila aku wat keja tak betoi...

Tak bleh bayangkan kalo nanti betoi2 aku kena raya kat tempat lain...
Yang memang tak boleh balik Aloq Staq naik bas...
Ataopun kereta kecik aku tu...
Sebab tu aku mintak sangat2 kat habi, aku nak raya kat Kedah taun ni...
Macam2 aku wat tawaran kat dia...
Aku sanggup nak balik Johor malam raya pertama tu jugak...
Janji pagi raya aku ada dengan famili aku...

Bagi aku, keluarga aku adalah segalanya...
Ramai orang yang kerja dengan aku sebelum ni kompelin...
Aku suka balik kampung...
Aku sanggup balik kampung walaopun hanya untuk 2 hari...
Dan sebab tu jugak aku berenti...
Sebab aku tak sanggup nak berpisah lama2 dengan famili aku...

Jadi, sementara aku ada lagi kat Melesia ni, aku nak luangkan masa banyak2 dengan depa...
Mungkin nanti bila aku tengok salji kat tingkap umah aku, aku takkan rasa sebak sangat...
Sebab aku tao aku bukannya tak mao balik...
Tapi aku tak boleh balik...

Sebab tu hari ni aku emo...
Emo bila ada orang cakap...
Dia tak susahkan famili dia, jadi dia tak perlu nak susah payah balik untuk famili dia...
Adakah bagi dia, mak bapak ni hanyalah sumber kewangan dia...?
Dan bila depa dah tak tanggung kamu, kamu tak payah nak ambik berat pasai depa...?
Memanglah syurga kamu sekarang di bawah tapak kaki suamimu...
Tapi, takkan sebab tu kamu lupa sapa yang bawak kamu ke dunia ni...?
Argghh...aku memang emo bab2 macam ni....

Adik2 aku smua cakap...
Walaopun aku anak sulung, tapi mak bapak aku layan aku macam anak bongsu...
Kenapa kena rasa macam tu...?
Bagi depa, aku tak pernah kena marah dengan mak bapak aku...
Apa aku mintak smua mak bapak aku bagi...
Tapi depa tao tak apa yang aku buat untuk aku dapat kelebihan tu...?

Bagi aku, depa yang patut berusaha...
Berusaha untuk dapatkan kelebihan tersebut...
Bukannya susah pun untuk menjadi anak2 yang taat pada mak bapak...

Dengaq cakap mak bapak...
Ambik berat pasai depa...
Susah sangat ka nak buat...?

No comments: