InstaMe

Sunday, January 16, 2011

Entri Khas...


Salam semua,

Selamat berhujung minggu... :)

Hari ni saya nak buat entri khas kepada mereka-mereka yang sebelum ni pernah tanya tentang tudung kawen saya...
Dan juga gambar untuk bakal puan ini...

Saya amat cerewet bab2 tudung ni...
Sebab muka saya bulat...
Jadi dalam pemilihan tudung, saya akan lebih tertarik dengan tudung yang tak bagi nampak muka saya bulat la kan..?
Alhamdulillah, akhirnya saya jumpa jugak tudung yang berjaya buat muka saya tak nampak bulat...
Hehe...

Mula2 saya takut jugak nak pilih tudung yang ada 'awning' keras ni...
Bukan apa, kalao silap gaya, muka saya akan jadi lebih bulat dari biasa...
Dan siapa yang mahu mukanya nampak bulat di hari bahagia kan...?
(Haha...ayat skema gilo...)

Dulu waktu prepare untuk nikah, kami ada masa sebulan ja untuk siapkan semuanya...
Kelam kabut jugak la jadinya...
Fikir2 kalao nak tempah memang dah tak sempat...
Maka saya pun google la cari tudung yang dah siap...
Akhirnya saya terjumpa dengan butik ini...
3 hari sebelum nikah, tudung saya pun sampai kat rumah...
Waktu tu saya pun tak sampai umah lagi...

Lepas majlis, ramai yang puji tudung tu...
Jadi saya pun menyimpan azam untuk tempah kat tempat yang sama untuk resepsi...
Malah saya berjaya memujuk Mama Meh sekali untuk join...
Kiranya kami pi tempah tudung kami bersama2...

Waktu tudung dan veil tu siap pun saya tengok gambaq kat websitenya saja...
Tak sempat nak fitting ka apa pun..
Tawakal ja dalam hati, mintak2 la tudung dan veil tu menjadi seperti apa yang saya harapkan...
Alhamdulillah, sekali lagi hasilnya memang tak mengecewakan...
Layan gambaq ja la...
Tak payah cakap panjang...
Hehe...

Pandangan hadapan tudung...

Pandangan sisi...

Labuh veil...Sampai paras pinggang...

Ada yang tanya, kenapa saya tak pakai tiara masa resepsi...
Hehehe....Ada gak nak tanya sealan macam tu kan...?
Sebenaqnya idea asal untuk resepsi tu saya nak buat macam ni...


Tapi bila hari jadinya, tengok tudung tu pun macam dah sarat...
Jadi, tak jadilah nak pakai bunga2 centa kat kepala tu...
Sebab saya kan memegang prinsip...

"Less is more..."

Hihi...

Ini pulak masa akad nikah...

Tudung ditaburi mutiara...
Pakai dengan veil berharga RM70 yang dibeli dari Semua House...

Saya still simpan tudung2 dan veil2 ni...
Jadi, kalao sesiapa nak sewa, bolehlah hubungi saya ye...

Sekian, terima kasih... :)

2 comments:

Inimeeya said...

nurul!mmg cantik la ur tudung biru tu.beli kt myhannah kan?aaaaaaaaaaaaa..kalau sy tak dpt cari, sy book dulu yer utk sewa.wedding sy on 26 februari.later meey email nurul yer..=)

Nurul said...

okess meey...
apa2 hal nanti emel jer ye.. :D