InstaMe

Saturday, January 8, 2011

Semalam Bersama Teman siri #3

Teman,

Hari ini aku tak mahu menjawab persoalan dari kamu...
Tapi aku mahu mengenang kembali saat2 yang ingin sekali aku ulangi dalam hidup ini...
Masa2 yang akan aku rindui seumur hidupku...
Detik2 yang tidak akan aku tukar ganti dengan apa jua sekalipun...

Rasanya baru semalam kita harungi bersama...

Bila kita berkenalan buat pertama kali di Kelas 1 Sultanah 14 tahun lalu...
Aku mati2 ingat kamu adalah anak orang kaya manja yang sangat sombong...
Lepas tu kita sama2 tukaq pi 1 Darul Aman...
Sebab kita nak ambik Muzik...
Atau pun sebab kita memang tak pandai melukis... :D

Bila kita sama2 tunggu bas kat depan sekolah...
Yang selalu kita lupa bahawa belakang bus stop tu adalah tanah perkuburan...
Mula2 kita tak naik 1 bas...
Kamu naik bas MARA ke Lepai dan aku naik Bas HBR Ke Kuala Nerang atau Kuala Pai...
Lepas tu lama2 kamu pun naik bas sekali dengan aku...
Kalao kita pasangan bercinta, mesti kita akan tulis tulis perkataan ni kat mana2...

"Bas HBR menjadi saksi cinta kita..."

Nasib baik kita bukannya pasangan kekasih...
Hahaha...aku rasa nak gelak guling2 plak bila tengok ayat tu...
Banyak kenangan kita kat atas bas tu kan...?
Sama2 dok usha Mamat Siam Hensem...
Sama2 ngutuk Abang Konduktor Muka Blurr...
Sama2 gaduh ngan Mamat Spekang London...

Kat kelas pulak kita memang jadi musuh...
Bukan apa, cuma nak tengok sapa dapat markah lagi tinggi...
Tapi yang penting, kamu memang aku tak boleh lawan bila masuk bab Matematik...
Aku memang paling tak suka Matematik...
Itu kelemahan aku yang kamu pun tahu...
Aku rasa semua cikgu Matematik akan ingat muka aku...
Aku pun ingat lagi muka depa...
Yang paling aku ingt, Cikgu Ong Poh Chye ngan Tan Gim Poh...
Mesti depa takut kalao2 aku wat hal pehtu fail dengan jayanya subjek depa...
Tapi nasib baik, aku tak fail pun...

Kamu panggil aku minah jiwang...
Sebab aku selalu kena baca karangan aku yang syahdu2 kat depan kelas...
Untuk Subjek Bahasa Melayu Cik Ajar...


Aku ingat lagi bila kita present satu tajuk untuk subjek Biologi...
Semua orang pun terkedu...
Cikgu Rosizan puji kita bukan main lagi...
Peh tu yang paling aku tak boleh terima...
Bila geng kita saja yang siap buat folio Biologi Cikgu Norizan...
Sapa nak percaya bila budak paling malas dalam kelas boleh buat benda macam tu kan...?
Kiranya kita bukanlah malas sangat kan...?

Lepas tu waktu Form 5 kita dah tak naik bas lagi...
Aku bawak kereta kancil hijao kesayangan...
Lebih banyak kenangan lagi kita buat dengan kereta tu...
Nama kereta tu Incik Mikey...
Sebab aku minat gilo Mike Shinoda time tu...
Berangan nak cari laki muka macam tu...

Dengan Incik Mikey la kita sama2 pi sekolah...
Lepas tu bila abeh sekolah kita selalu ada projek lain...
Mesti kamu pun akan senyum bila aku cakap pasai...
Tragedi kasut pinjam kan...?
Sebab itu ekseden pertama kita...
Oh, 1 lagi...
Mesti kamu ingat lagi tentang Mamat siam Hensem dengan Keta Hijaonya kan...?
Lepas tu pulak, aku rasa sampai sekarang takdak sapa tao kenapa kita ekseden sehari sebelum SPM...
Yang tu aku rasa biaq kita dua ja yang simpan...

Ada banyak lagi yang boleh buat aku tersenyum sorang2 bila ingat...
Macam Tragedi Majlis Perkahwinan Aban Chik dan Saripah Eyney...
Ataopun bila kita usik emon dengan surat dari Ropeah Throw....
Gilo, time tulis ni aku gelak sorang2 kamu tahu...?

Bila dah habeh sekolah, kita masuk KMPP sama2...
Tapi time tu kita skema...
Apa yang aku ingat hanyalah Koir, Kawat Kaki, dan Gamelan...
Memang kita agak gila kuasa di situ...

Lepas tu kita berpisah...
Kamu masuk USM dan aku terdampar kat KUSTEM atao nama terbaru, UMT...
Kamu kata aku akan bertemu jodoh di sini...
Memang masin mulut kamu...

Kita sangat jauh waktu tu...
Tapi kita masih bersama...
Aku ingat lagi kamu hantaq surat kat aku, pos gambaq design kamu...
Sebab kamu tahu aku memang minat bidang kamu...
Aku pula bawak kamu berjumpak tuntung2 kesayangan aku...
Sebab kita memang suka binatang...

Sekarang kita masih bersama...
Bila dengan kamu, aku rasa aku akan selamanya berusia 17 tahun...
Padahal umuq kita dah masuk 27 tahun taun ni...
Walaupon aku tua 15 hari dari kamu...
Kalao tulis dalam borang, umuq kita tetap sama, 27 tahun gak...
Hehehe....
Jadi jangan selalu perasan kamu lagi muda dari aku...

Aku rasa kita masih lagi jauh...
Kamu kat Kedah, aku kat Ganu...
Tapi kenapa macam selalu ja kita kluaq sekali...?
Sampai ada orang penah teguq kita...

"Ude, bukan ang dah kawen ka...? Kenapa dok kuaq dengan Mard lagi...?"

Hehehehe...
Kesian orang yang tanya tu kena gelak dengan kita...
Sekarang aku angkut sekali suami tercenta plak dalam geng kita ye...
Rugi kita tak ambik gambaq waktu menculik 2 anak teruna orang time raya haji hari tu kan...?
Hihi...

Kalao aku nak tulis semua, tentu semua orang tak boleh buat keja...
Jadi setakat ni saja yang aku nak tulis untuk kamu...
Sempena 14 tahun persahabatan kita...

Aku nak letak gambaq outing terbaru kita hari tu...
Tak sangka hari tu kita dah pi Kenduri Akikah anak seorang lagi Sley kan...?
Nampaknya kita memang dah tua...
Lepas tu aku nk bagi kamu jeles skett...
Bagi tengok gambaq pantai time monsoon di Terengganu...
Hehehe...
Layann....

Tak tao kenapa waremon bergaya sebegitu...

Perasan 17 tahun...

Konon kita nak halao budak2 ni...alih2 depa bawak mak bapak sekali da...

Pose terakhir sebelum mak aku call suruh tolong beli minyak masak...

Rugi ang tak tengok ni....

Kami di atas batuan gergasi...

Pantai Batu buruk...

Tengok ombak kat belakang tu...

OK, dah...
Kalao aku letak banyak lagi mesti kamu ketuk kepala aku time jumpak nanti...
Hehehe...

3 comments:

the girl who whines said...

welll... aku gelak sorang2 dalam opis yg sunyi sepi ni... ahhahahah...

dah 14 tahun kan kita kenal.. 14 eh? really? dak kot.. baru 4 thn kot.. kita kan 17 lagi... kekeke..

yeap, mcm2 kita dah lalui. time study, main, ushar boys(skarang guys la kot), jatuh suka, jatuh cinta, luka sbb jatuh, tekanan dunia post study, kerja, masak2... tapi kita masih lagi slalu naik keta ang time nak pi town mcm zaman dulu2, padahal masing2 dah ada keta. kekeke...

eventho skarang mungkin minat kita xbyk persamaan mcm zaman stadi dulu, that doesnt stop us from mengeringkan tekak berborak everytime jumpak kan?

kalu nk citer abes semua adventure kita, xcukup la sehari semlm. dan byk benda yg hanya kita 2 jer patut tahu. ahahaha

so, aku harap, kita dapat jadi kawan lagi for another 14 years. kira sampai kita dah 41 ahahaha. nanti ulang tahun ke 30, kita pi europe sama2 na.. masa tu dah 43, xtao la larat dak nak jalan2 lagi.. tapi nothing wont stop us kot from jalan2... kita kan raja merewang!

p/s : cis.... xpa2, xkemana pantai tu....nanti aku pi siap dia.. ahaha

the girl who whines said...

owh by the wayyyyy...

luv those pics!! nak yg ori copy ok!!! email naaaa!!!

Nurul said...

hehehe...
aku tak abeh gelak lagi ni....

harap2 kita akan still lg berkawan sampai bila2...
and aku takkan lupa plan kita ke europe tu...hahaha...

pasai gambaq tu nnt aku emel kat ang...