InstaMe

Sunday, February 13, 2011

Hidup dan Kawan..

Salam semua,

Apa kabaq...?
Tiba2 kna cakap loghat Kedah pekat...
Almaklumlah dah dok kat Kedah kan la ni...
Pokok Sena plak tu...
Memang hulu aa...
Seb bek la sini tak cakap pelek siam...
Hihi...

Bila dah dok kat umah ni, memang akan rasa macam budak2...
Series...
Baru semalam wat perangai lama...
Gayut dengan my BFF sampai pagi...
Haishh...
Teringat pulak zaman sekolah dulu2...
Nanti hasil dari perbualan semalam, boleh la wat 1 slot untuk Semalam Bersama Teman...
Tapi la ni malas sangat nak tulis blog...
Sebab besa la, bila dok umah ni, banyak ja keja nak kena buat...

Oh ya, oleh kerana saya la ni kan dah duduk dengan my parents...
Jadi slot 'Makan Malam dalam 20 minit' mungkin akan ditunda dulu kot...
Sampailah saya reunite balik dengan Habi...
Hehe...

Tapi slot tersebut akan diganti dengan 'Mari Makan Secara Sihat'...
Almaklumlah bila sekarang menyediakan makanan untuk abah dan mama...
Kena fikir banyak benda jugak...
Macam b.p depa nak kena jaga, kolestrol level, gula, dan lain2...
Makanya kena la sediakan makan yang sedap (sebab depa pengkritik paling tegar) tetapi sihat dan berkhasiat (untuk kesihatan depa jugak)...

Sebenaqnya saya agak jeles dengan Habi...
Sebab macam best ja apa yang dia belajaq kat sana...
Tiba2 rasa nak join dia plak...
Especially part kena blajaq muzik...

That's my forte...
Tu yg saya cakap kat dia...
Bestnya kalao boleh nyanyi2, main alat muzik balik macam kat sekolah dulu...
Apatah lagi kalao boleh buat konsert...
Oh, I miss those days...
Main rekorder (saya main rekorder alto...)
Main keyboard...
Main caklempong...
Main gamelan...
Nyanyi koir...
Bestnya...

Oh ya, hari tu saya ada pi umah kawan saya yang paling jambu, iaitu Incik Sepon...
Nak mintak tolong dia tengokkan laptop lama...
Mama plak nak ikut...
Katanya tak manis la kalo saya jumpak dengan dia sorang2...
Tiba2 bila masuk ja umah Sepon, mak saya terus menjerit...

"Eh, Cikgu Ismail..!"

Saya pun tanya la dia...
Tu kawan Mama ka..?
Mama cakap...

"Bukan kawan la, tu cikgu Mama..."

And I was like...
Ok, ayah Sepon adalah cikgu Mama saya...
What a small world, kan...?

Bestnya bila boleh reunite balik dengan kawan2 lama...
Mungkin boleh la kurangkan skett rindu kepada Sir Habi yang jauh di mata kan...?
Huhu..


********************
Saya masih lagi dilobi untuk menjadi seorang cikgu...
Adakah satu hari nanti saya akan terpengaruh...?
Kita tengok saja la nanti...
Hihi...

No comments: