InstaMe

Monday, February 28, 2011

Semalam Bersama Teman Siri #5...

Salam wahai sahabat,

Aku di sini masih lagi pening akibat kerja gila kita 2 hari lepas...
Tak sangka kita berjaya...
We did it...!

Tapi ada la harga yang perlu dibayaq kan...?
Aku pun rasa macam baru ja nak OK kot...
Ang pulak dah 3 malam tidoq kat PMC jaga mak ang...
Aku doakan mak ang cepat sembuh...
Sepon pulak aku rasa macam dah OK gak kot...

Tak sangka jugak pada malam hari lahirmu yang ke 27...
Chewaaah...
Ala2 berkeju gitu bahasaku....
Aku dan Sepon berjaya mengkidnap ang untuk satu perjalanan yang sangat jauh...
Dan juga satu perjalanan yang sangat gila...

Dengan berbekalkan Si Merah, kita bertiga meredah kegelapan malam...
Mengukuq highway PLUS dari Aloq Setaq sehingga ke JB...
Aku macam rileks ja sebab dah biasa...
Tapi aku bangga sebab aku dapat bawak angpa berdua untuk menjejakkan kaki angpa wat pertama kalinya di negeri tersebut...
Hehehe...

Paginya sampai kita masih lagi pening2...
Tapi kita kena antaq Sepon untuk mengejar cita-citanya...
Serius aku rasa macam kita nak antaq anak pi sekolah...
Sebab member kita yang sedia jambu ni bertambah jambu bila dilihat begini...

Sebijik muka macam bapak dia...

Macam kanak-kana Ribena...

Abeh la nanti dia merajuk ngan aku sebab kata dia jambu lagi...
Hehehe...
Mintak2 la dia berjaya jadi pensyarah kat situ kan...
Ada geng gak bila aku balik JB nanti....

Kononnya bila balik hotel kita nak tidoq...
Tapi dua2 macam tak habeh lagi nak bersembang...
Elok2 terlelap dalam 2 3 minit, Sepon dah tepon kata dia dah abeh interview...
Kita pun bangun dan terus ambik dia...
Kemudian konon nak sambung tidoq...
Padahal pakat dok lawan bersembang...

Sebelum balik kita pi jumpak orang ini...

Tiba2 gatai wat bedebaq sebab jumpak Sir Zam memakai baju melayu siap bersampin..Hehe...

Dialah sebab utama aku rileks ja drive semalam sorang2 dari Kedah ke JB...
Hehehe....
Makan pun terlebih lalu plak tengah hari tu...
Walopun hanya beberapa jam melepas rindu...
Huhuhu....

Aku suruh angpa try Kacang phool ngan asam pedas...best kan...?


Takpa la...
Lepas makan, kita terus balik...
Memang kerja gila kan..?
Tapi kita semua bukan robot...
Sampai tengah jalan aku dah nampak semua benda ada dua...
Maka kita singgah kat hentian mana ntah, tunggu Sepon mandi sebelum dia nak sambung bawak keta...
Time tu baru aku sedaq...
Lama gilo mamat tu mandi...
Lebih dari setengah jam...
Lagi lama dari aku ngan ang mandi...

Kita sambung perjalanan...
Aku ajak angpa singgah Bangi...
Sebab aku nk makan ni...

Eskrem...nyam nyam...


Angpa pun ikut ja...
Kata orang mengidam tak boleh nak dilawan...
Hahaha...
Lagipun angpa takut kalo angpa xmao ikut, aku akan teriak dari KL sampai Kedah...

Ni la gambaq muka aku paling toya...
Kenangan sebelum kita balik semula ke Kedah...

Bab makan memang bleh buat muka aku bersinaq2...


Mata memang dah sangat bengkak...
Harap ceria sebab bleh makan eskrem seratuih gram lima ringgit tiga kupang ja...

Aku rasa kita sampai Kedah around pukui 3 pagi kot...
Aku tumpang tidoq umah ang sementara tunggu pagi...
Tapi aku memang tidoq tak hengat la..
Sedaq pun sebab ang panggey nak ajak bawak mak ang pi PMC...

Walaopun kita semua penat...
Walopun kita semua tak sempat pi jalan2 mana...
Walopun kita semua tak sempat nak shopping apa2...
Walopun kita semua tak dan nak rehat...
Walopun kita semua sakit tekak sebab sembang banyak sangat...

Aku tetap hepi dengan trip ni...
Trip yang sangat bermakna untuk kita semua...
Aku namakan trip ini, trip buat seorang teman...
Jadi Sepon, paham2 ja la kalo ang dapat keja tu ye...
Silalah belanja apa yang patut...
Hihihi...

No comments: