InstaMe

Saturday, February 5, 2011

Tak tao Nak Letak Tajuk apa...

Salam semua,

Apa kabaq...?
Harap2 anda semua sihat...
Jangan jadi macam saya...
Huhu...

Ingatkan seminggu cuti ni boleh la berjalan2 dengan Habi, tapi apa kan daya masa ni pulak la nak demam...
Tapi saya bersyukur sebenaqnya sebab kira dah hampir setaun saya asyik bertahan...
Rasa macam nak demam, tapi tak demam2...
Akhirnya lepas balik dari KL hari tu, badan mula rasa panas...
Mula2 macam malas ja nak pi klinik sebab takut macam selalu...
Kat umah panas yang amat badan...
Tapi bila sampai2 depan doktor, elok pulak...
3 kali jugak la saya pi klinik, tapi doktor cakap...

"Awak tak demam pun..."

Sampai terpaksa saya beli termometer sendiri...
Petang Selasa tu saya cuba bertahan lagi...
Masa tu suhu dah 38 darjah celsius...
Cakap kat Habi, tengok la malam nanti...
Malas nak pi klinik...
Tapi sampai petang tu memang dah tak tahan...
Kepala sakit sangat, badan pun rasa macam terbakaq...
Cek2 suhu dah 38.9...
Akhirnya saya mengalah dan terus jumpak doktor...
Maka, dapat lah pekej ubat demam selsema...

Sangatlah seksa...
Hidung tersumbat, kepala berat, badan panas, tekak kering...
Itulah bila 2 3 tahun sekali baru nak demam...
Memang tak boleh bangun dibuatnya...

2 3 hari jugak la makan bubur dengan sup ja...
Mulut pahit asyik nak temuntah ja...
Tapi alhamdulillah, hari ni dah OK skett...
Boleh la gagah pi antaq Habi ke stesen bas...
Huhuhu...
Beliao dah balik Maktab...
Tak sempat nak masak sangat untuk dia...
Kesian pulak tengok beliao...
Ingatkan nak bercuti, alih2 kena jaga orang sakit pulak...
Nampak gayanya kenalah tunggu cuti sekolah yang berikutnya...

Saya pun tak tao apa yang saya bebelkan ni...
Kepala pun rasa berat lagi...
Mungkin sebab kesan ubat...
Oh ya, baru saya teringat...
Sebenaqnya saya nak berterima kasih kepada semua follower saya...
Selalu tak perasan...
Hari ni tiba2 tengok, bertambah lagi sorang...
Alhamdulillah, ada gak orang nak follow blog ni ye...
Terima kasih kepada anda semua...
Tapi kalao saya tak follow anda semua balik, jangan ingat saya tak sudi...
Sebenaqnya saya lebih suka jadi 'underground'...
Hehehe...

Saya akan baca blog follower yang ada kat sini boleh dikatakan setiap hari...
Tapi saya prefer untuk jadi silent reader...
Mungkin bila ada post2 yang menarik, saya akan tinggalkan jejak...
Ataopun tiba2 rasa nak menggila kat shout box anda...
Baru anda akan nampak kelibat saya...

Bukan apa, saya lebih suka tak dikenali...
Chewwah...
Senang sikit nak jadi 'stalker' anda...
Hehehe...
Saya tak pandai sangat nak berkawan dengan orang ni...
Tapi saya bukan anti-sosial jugak...
Sebab ex-boifren saya dulu selalu kata saya 'sosial'...

Saya selalu ambik masa yang lama untuk rapat dengan orang...
Tambah2 orang yang tak dikenali...
Saya jugak bukan jenis orang yang selalu tegur orang...
Sebab saya kadang2 agak 'blur'...
Jadi, jangan ambil hati ye...
Saya memang seorang insan pelik...

Emm, dah la tu..
Macam makin mengarut ja...
Mata pun macam dah berat...
Saya tinggalkan anda semua dengan ini ja la...
Takdak motif pun gambaq di bawah ini...
Dan takdak kena mengena dengan tajuk pun...

Emptiness...
Ironi...
When you're single, you want the bed all by urself...
But when u started sharing it with someone else, somehow u'll find it's really huge when u have it all for urself again...
Yep, just me and ur scent...
And also my 'bantal busuk'...
Still remember how Sue screamed when she saw that little creature...

"MasyaAllah, bantai ni ada lagi ude...? Dah berapa taun Sue tak jumpak Ude pun bantai ni ada lagi...? Dah la Ude dah kawen...!!!!"

I just smiled...

Kalao tengok kaki ja nampak tak kata orang tu demam...?

Kepada semua,
Semoga anda sihat2 selalu...
Dan tak lupa jugak...
Selamat Tahun Baru Cina kepada mereka yang menyambutnya.. :)
Nak limao!

Dah...
Kena pi tidoq dah ni...
Dah kronik...

No comments: