InstaMe

Wednesday, March 2, 2011

Mana Tumpahnya kuah kalao tak ke nasik...?

Salam semua,

Rasanya 2 3 post saya sebelum ni agak emo kot...
Hehehe...

Sememangnya dah takdak kerja rasanya...
Jadi, banyak la benda yang nak difikirkan dan ditulis...
Lagi pun rasanya semenjak balik ke rumah ni, saya asyik kena makan ubat ja...
Mungkin sebab separuh jiwa saya tak dak di sisi sepanjang masa macam dulu kot...
Sememangnya langkah yang bijak jugak diambik oleh kami...
Kalaolah saya duduk sorang2 kat Negeri Beriman tu lagi, sapa la nak jaga saya kan...?
Doktor kata keadaaan saya macam mungkin sebab saya baru pindah...
Kiranya baru tukaq environment...
Ambik masa nak ejas balik semua...
Huhu...

Apa pulak cerita sedih awai2 ni..?
Padahal kali ni saya nak cerita benda yang lawak kat rumah ni...
Tapi saja ngada nak bagi tao, saya masih tak sihat...
Huhu...

OK, kita mulakan cerita yang sepatutnya saya ceritakan di awal tadi...
Kat rumah ni ada sorang budak yang nama sebenaqnya dia Syafiqah...
Tapi saya paling tak suka kat budak ni sebab dia pesaing saya yang paling dekat sebagai anak feveret mama n abah...
Maka saya menggelarkan dia dengan panggilan Bedat...
Sampai semua orang pun panggil dia dengan nama tu...
Ya, saya tao memang saya kakak yang 'agak' jahat...
Hehehe...

Bedat ni sangatlah bubbly, clumsy, dan apa2 yang sewaktu dengannya la...
Itu memang daya tarikan beliao...
Tapi dalam banyak2 perkara, yang dia paling tere adalah menterbalikkan atau menukar terus perkataan...

Contohnya:

#1

"Along, jom kita pi Aloq Setaq esok...Orang kena beli baju putih yang ada loker la...Nak pakai pi sekolah..."

Saya berbisik di dalam hati...

"Apakah...? Baju ada loker...?"

Sila ambil perhatian, loker yang dimaksudkan adalah kolar ye...

# 2

"Along, tadikan kami pi latihan menembak, tapi tak bleh menembak betoi2 lagi sebab kosh dia takdak..."

Banyak kali jugak la saya suruh ulang ayat tu...
Akhirnya barulah paham, kosh itu ialah Coach...

# 3

"Along, ang takmao tengok ka Jamalah 3...? kan ada kawan ang dalam tu...?"

Saya gelak guling2 kat situ jugak...
Jamalah = Majalah...

.....................................................................................

Tapi kan, baru2 ni baru saya perasan...
Rupa2nya apa yang dialami oleh Bedat tu mungkin jugak adalah penyakit keturunan kami...
Sebab ada contoh yang lagi dasat...

# 1

"Tengok Wahidah anak Angah Ya tu, bluetooth pun nak kawen dah..."

Lagi jenuh nak faham...
Rupa2nya bluetooth yang dimaksudkan sebenaqnya ialah Brutal...

# 2

"Tengok Khairul ni...Asai ada duit ja beli botox..."

Semua macam pelik ja...
Takkan la adik lelaki saya tu dah pakai botox kot...
Rupa2nya yang dimaksudkan adalah Boxer...


.....................................................................................


Tengok, yang bawah tu lagi kronik kot...
Sebab tu la Bedat pun macam tu...
Memang dah ada dalam darah...
Bedat punya macam senang jugak nak paham..
Tapi Cikgu Rosni punya lagi teruk kot...
Hehehe...

Tu la antara perkara yang membuatkan saya rasa best sangat dok kat rumah ni...
Kalao boleh nak duduk sini sampai tua la...(tiba2) :p

No comments: