InstaMe

Thursday, March 3, 2011

Projek Terkini...

Salam semua,

Selamat datang kepada 2 followers baru blog ni...
Tima kasih banyak2 sebab sudi follow blog kami yang tak seberapa ni... :)

Hari ni nak cakap pasai projek terkini...
Inilah yang saya buat hari2 lepas dah siap mengemas dan masak...
Selain dari tengok TV atao pun layan citer korea...
Hehehe...

Inilah kesimpulan projek yang telah siap...


Tapi yang tengah tu tak jahitkan hujung dia lagi...
So, tak boleh nak guna lagi la...
Saya malas kalao nak jait bahagian hujung tu...
Sebab selalu guna jahitan sembat susup...
Renyah skett la...
Tu yang selalu bila sulam dah siap, kain terbiaq macam tu ja...
Sebab malas nak jaitkan hujung tu...

Ini antara bunga feveret saya...
Yang pertama ni sebab bunga ni sangat senang nak buat...
Lagi pun corak dia simple...
Takdak bunga2 kecik...


Yang ni saya paling suka...



Tapi nak buat dia memang memerlukan tahap kesabaran yang tinggi...
Sebab bunganya banyak...
Pas tu kecik2 pulak...
Tapi bila siap ni memang rasa sangat2 puas hati la...
Berbaloi la kebas2 tangan pegang jarum seharian semata2 nak habiskan...


Yang ketiga ni pun sama...


Tapi tahap kesusahan dia tak la setinggi bunga kedua tadi tu...
Ini agak senang nak buat...
Dan yang paling penting, bunga dia sangat cute...

Ini yang paling terbaru...



Tapi ni bukan sulam biasa...
Cross stich pulak la...
Tukaq angin plak...
Tahap kesusahan dia biasa2 ja...
Cuma part2 kira kotak2 tula saya lemah skett...
Huhu...

Itu untuk bakal mommy yang tengah tunggu masa ja tu...
Saya buat khas untuk baby beliao yang bakal lahir...
Mintak2 la boleh siap sebelum baby keluaq...
Sebab banyak lagi proses nak kena buat ni...
Lepas dah siap cross stitch ni kena cantumkan pulak jadikan sarung...
Lepas tu kena siapkan bantalnya...
Tengah cari kekabu ni nak buat bantal baby...
Nanti dah siap boleh la saya tunjuk step by step cemana nak buat bantal baby plak ye...

Ok, itu saja untuk kali ni...
Have a great weekend peeps...!
(Khas untuk mereka yang start cuti esok...hehe...)

No comments: