InstaMe

Saturday, April 9, 2011

Wishlist...

Salam semua,

Sebelum ni dah cerita pasai projek...
Kali ni nak buat harapan dan impian plak la...

Rasanya dah dekat 15 taun gak la saya buat cross stitch ni...
Dari dulu zaman benang baru 8 kupang 1 skein...
Sampai la ni dah boleh sampai RM1.80 1 skein...
Tapi ada lagi kedai yang juai dengan harga RM1.70 dan yang paling murah RM1.50...
Dah la sekarang ni susah nak dapat...

Sampai ada hari tu sorang macik ni tego saya waktu tengah beli benang...
Katanya saya ni spesis terancam dah...
Mana ada orang yang rajin wat benda2 ni semua la ni...
Tapi macik tu may be tak tao saya memang takdak keja lain dah kot...
Sebab tu rajin sangat wat benda ni...
Hihihi...

Ingat lagi dulu mula2 try buat...
Dengan duit pun limited...
Sanggup ikat perut, beli chart yang dah siap dengan benang semua kat kedai...
Gambaq pertama saya adalah bunga2 dalam pasu...
Tapi time tu memang tak dak duit, tak sempat nak framekan...
Last2 hilang macam tu ja hasil pertama saya...
Sayang jugak la sebab sekarang ni susah nak dapat design klasik macam tu...

Lepas tu saya mula buat projek yang kecik2 pulak...
Macam buat gambaq kat kocek apron, wat henfon pouch...
Wat sulam tampal kat bantal...

Bila dah besaq skett, dah banyak duit saya mula beli benang banyak2...
Pinjam buku BFF wat cross stich untuk bantal...
Wat sulaman untuk saprah...
Wat chair back...
Tapi yang chair back tu sayang sangat...
Sebab bila dah moden ni, sofa mana ada bleh wat macam kusyen rotan kita dulu2...
Nak letak mana chair back tu kan...
Last2 hilang macam tu ja...
Sedih gak la bila teringat...

Selama saya bergiat dalam bidang sulam dan cross stitch ni, saya rasa saya punya storage system adalah sangat kuno...
Hahaha...
Sebab saya guna ni ja...

Kotak ubat gigi...

Gigih gilo potong kotak...
Pastu belit balik benang...
Lenguh abeh tangan...

Selalu kalao beli stok ubat gigi, kotak dia akan hilang...
Sebab saya akan ambik dan terus potong...
Hehehe...
Kesian kan...?
Pakai kotak ubat gigi ja simpan benang...
Orang lain dah advance...

Ada yang guna ni...

Kotak pun spesel...
Bobbins pun pakai plastik...
Mana ada kadbod dah...


Kotak saya ni pulak kena share dengan barang2 lain macam manik dan labuci...
Tu pun macam dah tak muat nak masuk benang baru...


Benang yang tak pakai saya letak kat bahagian bawah sekali...
Yang tengah pakai untuk current project akan letak kat atas macam ni...


Senang nak ambik...
Jadi, lepas ni saya berazam nak simpan betoi2 la koleksi benang dan alat2 cross stitch saya ni...

Best jugak tengok benda2 kat bawah ni...
Tapi rasanya macam susah ja nak dapat kat Melesia ni...
Huhu...

Takpa, nama pun wishlist...
Kita berangan ja la dulu ye...


Mungkin kena beli online ja la kot...
Huhuhu...

No comments: