InstaMe

Sunday, June 19, 2011

Apa Yang Saya Tak Boleh masak...?

Salam semua,

Hari ni kita tukaq tajuk plak...
Selalunya asyik cakap pasai apa yang saya masak kan...?
Ha, kali ni nak cerita apa yang saya tak pandai masak...

Ada jugak yang tanya bila tengok gambaq2 makanan banyak2 kat blog dan FB...
Apa benda yang saya tak pandai masak...?
OK la, kali ni saya bagi tao...

Sbenaqnya malu gak nak bagi tao...
Haha...
Wat gedik plak ye...
Kejap nak crita, kejap malu...
Apa daa...

Hehe...
Sbenaqnya dalam banyak2 makanan, saya paling tak pandai masak ialah...

Mee Goreng...

Tapi koew teow goreng ngan mihun goreng singapore bleh la skett2...
Tu pun tak berapa nak menjadi kadang2....
Huhu...

Bila saya bagi tao, slalunya orang akan gelak...
Selalunya depa akan kata...

"Banyak2 benda yang complicated yang len ang bleh wat, alih2 mee gorang tak pass...apa la.."

Hahaha...
Memang nak tergelak jugak bila difikirkan...
Malu pun ada bila orang cakap macam tu...

Ada satu insiden yang berlaku kat umah mertua zaman mula2 kawen dulu...
Tiba2 bangun pagi abah mertua cakap...

"Semua benda ada dalam peti ais, goreng la mee..."

Alamak, time tu memang dah mengelabah dah...
Abeh la kalo rahsia saya terbongkar...
Cuba gak ngelat dengan cakap yang saya tak pandai masak mee...
Tapi abah macam tak percaya ja...

Last2 masak la jugak...
Yang lawaknya, boleh dikatakan semua orang dalam rumah tu makan tak habis...
Hahaha...
Sekali dengan saya pun tak terhabis...
Memang nampak sangat la mee tu memang tak sedap...
May be lepas ni abah mertua memang takkan suruh la kot saya goreng mee...
Malu gilo saya hari tu...

Saya siap mintak resipi dengan orang paling dikatakan terre menggoreng mee ni...
Tapi sampai sekarang saya masih tak dak konfiden nak buat...
Padahal waktu kerja kat pulao dulu pun dah menuntut dengan 2 sifu masak kat sana...
Tu pun rasa macam tak berapa nak pass lagi...

Azam saya, sebelum saya pulang ke JB nanti, saya kna prektis betoi2 cara nak goreng mee ni...
Supaya saya boleh buat untuk abah mertua...
Tapi takut jugak kot2 depa smua dah fobia makan mee goreng disebabkan tragedi mee goreng saya dulu tu...
Hehehe...

Malu plak bila crita kat semua orang pasal ni...
Untuk menebus malu, saya tinggalkan anda dengan ini...


Daging Dendeng...


Untuk resipi sila kelik di sini...
Saya adalah salah seorang peminat tuan punya blog ni...
Boleh dikatakan banyak resipi yang saya dah cuba saya ambik dari blog beliao...
:D



No comments: