InstaMe

Thursday, June 2, 2011

Perasan Sibuk...

Salam semua,

Apa kabar...?
Harap2 semua sihat2 la ye...
2 3 minggu ni memang agak hectic bagi saya...
Sebab banyak benda yang perlu disiapkan...
Macam ni la yang berlaku bila rasa macam tak dak keja...
Apa ja yang orang bagi, semua pun nak terima...
Alih2 diri sendiri yang penat...

Tapi tak kisah la..
Semua tu berbaloi...
Dan di samping tu jugak, boleh tambahkan duit poket...
Hehe...

Oh ya, minggu lepas saya ke Shah Alam lagi...
Kali ni kami menginap di hotel yang sama, iaitu De Art Hotel...
Anda boleh baca post tentang hotel ni di entri ini...
Kali ni tema yang kami pilih ialah Wall Street...
Sebenaqnya saya nak tema lain...
Tapi sebab lambat sangat book, maka tinggai 2 bilik saja yang tinggai...
Maka, akhirnya saya memilih tema tersebut...
Jom tengok gambaq biliknya dulu...

Tengok wall paper kat belakang tu...

Suka sangat corak ni...

Frame gambaq pun tema sama...

Sepulangnya kami dari Shah Alam, esoknya kena prepare untuk hantaq Mama dan Abah menunaikan umrah...
Untuk orang2 yang datang melawat, nasib baik mama dah tempah siap2 makanan...
Jadi saya cuma sediakan dessert ja...
Untuk hari tersebut, inilah yang saya sempat sediakan...

Triffle peach...

Puding karamel, kali ni guna resipi Echott...

Dalam sibuk2 tu, sempat juga siapkan cuppies untuk hantaran untuk kawan BFF saya yang melangsungkan pernikahan beliao esoknya...
Dah lama tak buat ni, rasa lambat plak nak pipe kan buttercreamnya...
Alhamdulillah, nasib baik hasilnya masih sama macam dulu....

Temanya turqoise dan cream...

Ni untuk depa makan sendiri...

Sempat jugak siapkan bunga untuk letak kat kotak cuppies...

Lepas tu kena sambung pulak buat ni untuk Kak Emy...

Sepasang sarung bantai...testing sarungkan kat bantal...

Untuk suaminya...

Untuk isterinya...

Tapi sebab Sir Habi dah sampai umah time tu, jadi lambat jugak la siapkan...
Hehe...
Akhirnya, hari ni dapat jugak siapkan sarung bantal ni...
Esok nak pi Penang pulak untuk deliver tempahan spesel ni...
Kebas jugak la jari ni nak siapkan...
Ni first time saya sulam motif lain selain bunga...
Agak mencabar jugak la nak siapkan...
Lepas dah siapkan sarung bantal tu, sambung pulak siapkan sarung bantal dan bantal untuk Habi...
Inilah hasilnya...

Try letak atas katil...
Kita close-up skett...


Smurf...
OK la, banyak pulak rasanya membebel...
Rasa macam lama dah tak kongsi resipi kat sini kan..?
Almaklumlah sekarang ni dok umah parents...
Bukan boleh masak suka hati ja...
Kena fikir gak apa benda yang depa boleh makan dan tak boleh makan...
Jadi, selalunya kena masak benda2 yang dah biasa masak ja...
Tapi yang wajib, tiap2 minggu mesti kena masak Sambal Petai Udang...
Hehe....
Oh ya,
Hujung minggu lepas jugak saya dan BFF sempat menghadiri majlis perkahwinan salah sorang kawan baik kami semasa di sekolah dulu...


Kalao orang lain panggil beliao Intan, kami pulak panggil beliao Teng...
Kami rakan sekelas waktu tingkatan 1 hingga 3 dulu...
Lepas tu pernah terpisah sekejap sebab beliao bertukar sekolah...
Tapi baru2 ni saya berjumpak kembali dengan beliao...
Sempat jugak jadi housemate selama sebulan waktu mula2 beliao pindah ke Ganu dulu...
Eh, melalut panjang plak kan...?
Hehe...
Setakat ni saja la untuk kali ni...
Jumpa lagi ye... :)

No comments: