InstaMe

Tuesday, July 3, 2012

7 bulan sudah....

Salam semua,

Sedaq tak sedaq, dah 7 bulan rupanya nyawa baru membesar dalam rahim saya...
Alhamdulillah, sepanjang pregnancy ni, saya rasa sangat bertuah...
Rezeki kami semakin bertambah...
Mungkin juga rezeki baby kan...

Dan yang paling seronok, disebabkan saya masih tinggal dengan keluarga, memang sangat2 dimanjakan...
Kadang2 tu rasa macam melampao plak...
Nak makan apa, ada ja orang akan buatkan atao carikan...
Nak buat kerja pun kna dapat permission dulu...
Kalao kerja berat sangat, memang xkan dibiaq saya buat la...
Habi kata enjoy la masa ni...
Nanti baby dah keluaq, nak manja dengan sapa lagi kan...
Dah semua orang pun nk ulit baby ja...

Dalam masa mengandung ni, tabiat pemakanan saya agak pelik...
Selalu nak makan western ja...
Nasik tu jarang2 makan...
Pernah sekali tu tiba2 teringin sangat nak makan Mozza beger a&w...
Jenuh la sebab Aloq Staq ni takdak a&w...
Nasib la sahabat saya, Yunie sanggup belikan dari Sungai Petani bawa balik untuk saya...
Alhamdulillah, dapat la jugak akhirnya...

Selain dari tu, saya suka sangat makan coklat...
Memang dalam fridge kena ada stok coklat...
Yang paling saya ialah coklat ni...


Entah dari mana la datang minat pun tak tao..
Padahal sebelum ni xlayan sangat pun Daim ni...

Bila dah masuk 7 bulan ni barulah nak start cari barang, nak fikirkan projek DIY untuk baby, nak buatkan nursery baby....
Macam-macamlah yang ada dalam kepala ni...
Buat masa ni saya kna tumpukan dulu kepada order kad kawen...
Bila dah siap, baru boleh start projek untuk baby...

Projek pertama ialah nak buatkan sarung quilt...
Saya plan nak buat 2 set...
So nanti boleh lah tukaq slalu...
Design dan fabrik dah dipilih...
Kali ni saya nak gunakan cross stitch...
Yang satu lagi saya akan pakai fabrik besa ja...
Takut nanti nak sulam ke apa, tak sempat plak kn...
Nanti satu apa pn xjadi...

 

Lepas tu, nak jahitkan barut dan cawat...
Kiranya kalao boleh, semua nak buat sendiri...
(Memang jenis xpercayakan orang...cerewet sangat... :p )
Sambil2 tu start shopping barang2 lain macam baju, perabot, pump, dan barang2 kecik lain...
Stakat ni baju dan lampin semua dah setel...
Tapi setiap kali p kedai barang baby, mesti tak tahan...
Nak jer beli...
Hehehe...

 


OK la,stakat ni saja permulaan untuk kisah pregnancy ni...
Nanti2 kita sambung lagi...
Doakan saya kuat untuk habiskan semua projek sebelum baby keluaq ye.... :)
InsyaAllah... :)

No comments: