InstaMe

Monday, November 1, 2010

Entri Bilik Tidur..

Salam semua,

Tiba2 bila baca entri ni, teringin plak nak postkan gambar bilik tidur kami...
Hehehe...Mentang-mentanglah baru redecorate sempena dah berdua ni...
Kalau nak dilihatkan, bilik tidur zaman bujang dulu dengan sekarang adalah bilik yang sama...
Kerana saya tak sanggup nak pindah keluar kerana terlalu sukakan rumah kami sekarang ni...
(Ele, padahal malas nak angkut smua barang yang bertimbun tu keluaq... :p)

Jadi, inilah gambaq bilik tidur kami sekarang...
Yang berubah cuma katil...
Katil yang dibeli siap dengan kepala...
Tapi berusaha cabut sebab kononnya nak lain dari yang lain...
Hehehe...

Marilah tengok bilik yang tak seberapa ni...

Bilik semasa bujang...

Bilik selepas berdua...

'Dressing table' dari zaman bujang sampailah sekarang...


OK. itulah saja gambaq yang nak dikongsi...
Dari segi cara tidoq plak di sini ada pengakuan berani mati...
Hehehe....

Saya hanya boleh tidoq jika 'bantal busuk' saya ada bersama...
Bantal untuk tidoq mesti ada 2 bijik sekurang2nya...
Dan bantal busuk memang kena ada...
Kalau takdak, boleh hilang akal sekejap dibuatnya...
Bantal tersebut akan dipekupkan kat muka dan memang bau 'harum' tersebut akan sentiasa berada di rongga hidung...
Bantal tersebut berada dengan saya semenjak saya pandai berfikir rasanya...
Sampai sekarang ni, kekabu kat dalamnya banyak dah jadi habuk...
Hanya tinggal biji-biji kekabu saja...
Kiranya bantal tu boleh dilipat-lipat dan dimasukkan ke dalam beg...
Senang nak angkut ke mana saja...
Tapi saya agak 'pembersih' la...
Sebab saya akan selalu cuci sarungnya...
Bantalnya ja yang sama...

Dah banyak kali jugak Habi dan ahli keluarga try sembunyi bantal busuk tu...
Tapi selalunya separuh jalan ja...
Sebab tak tahan dengaq raungan, bebelan, dan tangisan saya...

Satu lagi yang perlu ada untuk tidoq ialah selimut tebal...
Ataupun comforter...
Tak kira la panas macam mana pun, memang saya kena selimut...
Sebab kalo tak selimut, rasa macam tak 'secure' ja...
Itulah saja yang ingin dikongsi bersama.. :)


Sekian, terima kasih... :)

3 comments:

iYda Juhar said...

nape bersih sangat nih?? huhuuh

R-YuzSha said...

cantiknyer bilik dia selepas berdua.. teratur jew..
Dressing table pun tersusun rapi..
ini mesti isteri solehah nie..

Nurul said...

hai Iyda n R-YuzSha.. :)

Inilah bilik orang berpenyakit...:D
Setakat ni Alhamdulillah, masih kekal macam tu...
tak taolah nanti bila dan beranak pinak macam mana rupanya.. :D