InstaMe

Monday, October 3, 2011

Eksaited Terlebih...

Salam semua,

Hari ni tiba2 saya eksaited terlebih...
Bukan sebab Masterchef ka apa...
Tapi sebab saya akhirnya jumpak apa yang saya cari2 selama ini....
Tapi kalao korang tengok, mesti korang ingat saya ni gila kan...
Hehehe...

Sebenaqnya saya eksaited sangat dengan ni...



Hahaha...
Korang mesti ingat ni botol ja kan...
Memang la ni botol...
Dulu waktu kami nk kawen, puas pusing 1 Melesia sebab nak cari botol ni dengan harga yang murah...
Sebab cadangnya nak letak home made jam...
Tapi tak kesampaian sebab rata2 kami cari, kami rasa harganya sangat2 tak munasabah....

Nampaknya kami belum cukup berusaha mencari lagi time tu...
Akhirnya, selepas 2 taun, saya berjaya menemui botol2 begini...
Dengan harga RM1 sebijik...!
Kalao beli banyak lagi bleh dapat murah...
Dah la kedainya kat Aloq Setaq saja...
Pehtu banyak lagi rupanya botoi2 unik kat kedai  tu...
Harga memang super duper murah la...

Hai, memang nyesal sebab tak tefikir sebelum ni kat kedai tu mungkin ada...
Rupanya2 botol macam ni banyak terdapat kat kedai Ubat Cina atao Sensei...
Macam2 jenis dan saiz ada...
Macam nak gila saja masuk kdai ni tadi...
Dulu lalu tepi jeling pun xmao...

Takpa la, bak kata Sir Habi, bukan rezeki kami time tu...
Lagi pun kali ni saya cari botol ni untuk tujuan lain...
Nanti kita tengok apakah tujuannya...

Jom la tengok apa saya nak buat plak kali ni...

Mula2 kita printkan benda ni...
Designnya saya ambik dari sini...
Of kos la saya guna recycle paper...
Go green peeps...!


Lepas tu potongkan...


Kemudian dengan menggunakan selotep lutsinar macam ni...
Kalao bleh ambik saiz yang tebal sket...



Dan lekatkan ke atas botol...
Wat dabel layer supaya bleh kaver semua bahagian kertas...
Bukan apa, sebab kita nak guna di dapuq...
Nanti tangan basah ka apa, boleh merosakkan label tu...
Jadi, kena protect awai2...



Bila dah siap lekat macam ni...



Bolehlah isi dengan bahan2 yang kita nak...
Bestkan..?
Seragam ja semua bekas rempah ratus kita...?



Ni jugak bleh dijadikan bekas untuk bagi tetamu time kawen...
Yes, dah dapat ilham untuk wedding seterusnya...
Hehehehe...

Nantikan la apa lagi yang si sengal ni nak buat...






Hehehe...
Wat muka poyo...


 Daa...~





4 comments:

Mommy Meh said...

suka!teratur ja.ala-ala 5S gitu.hehe

Nurul said...

hehehe...
aku lagi suka meh...
tunggu ada rumah sendiri ja ni...

ina said...

kt mane nk cari recycle paper ni ye?

Nurul said...

ina, sila check entri ni ye:

http://kamipunyarumah.blogspot.com/2010/11/recycle-paper.html

http://kamipunyarumah.blogspot.com/2011/02/berita-terkini.html

tenkiu.. :)